Avtal & Villkor

Betalning

Betalning sker efter besök. 15 dagar netto från besöksdatum. Faktura skickas via e-post efter genomfört besök.

Prissättning

Diagnospris: Diagnospriset debiteras alltid vid besök, oavsett om vidare arbete utförs eller inte.

Service och delar: Eventuell service, rekond och byte av delar sker först efter att ni godkänt prisförslag. Reservdelar och material debiteras separat.

Resor: Vi utgår från Göteborg. Inom Göteborg gäller pris från 799 kr exkl. moms. Utanför Göteborg gäller pris från 1 099 kr exkl. moms.

Serviceprocess

När ni bokar en tid kommer vi till er på plats för att:

  1. Diagnostisera problemet
  2. Ge er en tydlig beskrivning av vad som behöver göras
  3. Lämna prisförslag innan vidare arbete
  4. Utföra service eller reparation efter godkännande
  5. Testa att allt fungerar korrekt

Bokning och avbokning

Bokningar är bindande.

Avbokning: Avbokning senare än 24 timmar innan bokad tid kan debiteras med diagnospris.

Ändring: Ändringar av bokning måste göras minst 8 timmar före bokad tid.

Uteblivet besök: Om vi inte får tillgång till skrivaren vid bokad tid debiteras diagnospris.

Ansvar

Vi ansvarar för utfört arbete enligt gällande bestämmelser.

Kunden ansvarar för att:

  • Tillhandahålla tillgång till skrivaren vid bokad tid
  • Ge nödvändig information om problemet
  • Se till att behörig person finns på plats

Reservdelar som behöver beställas kan ta extra tid.

Garanti

Arbetsgaranti

Vi lämnar 3 månaders garanti på utfört arbete, räknat från besöksdatum.

Reservdelar

Vi lämnar 12 månaders garanti på nya reservdelar som vi levererar och installerar, räknat från installationsdatum. Vid fel på en utbytt del under garantitiden står vi för reservdelen och hanterar eventuell reklamation mot leverantör.

Omfattning

Garantin gäller endast det fel vi åtgärdat och de reservdelar vi installerat.

Begränsningar

Garantin gäller inte för:

  • Andra, nya fel på skrivaren
  • Förbrukningsmaterial (t.ex. toner, trumma, spilltonerbehållare m.m.)
  • Handhavandefel, bristande underhåll eller felaktig installation av annan part
  • Skador orsakade av yttre omständigheter (t.ex. elfel, nätverksproblem, fukt, värme eller fysisk åverkan)
  • Fel som uppstår efter att skrivaren flyttats, byggts om eller ändrats av annan part

Reklamation

Misstänkt garantiärende ska anmälas till oss så snart som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att felsöka utrustningen innan garanti beviljas.

Integritet

Vi behandlar all person- och företagsinformation enligt GDPR. Vi delar inte information med tredje part utan er tillåtelse.

Kontakt

För frågor om avtal och villkor, kontakta oss:

JAA Solutions AB / Printerrekondo
Helleforsgatan 9C
416 75 Göteborg
Tel: 010-555 87 02
E-post: info@printerrekondo.se